piątek, 30 września 2011

W mylynowym kontescie nie widac wszystkich plikow

Po co widziec te wszystkie pliki? Po to sa rozne kontesty zeby latwiej bylo sie w nich poruszac (moje proste wyjasnienie). To kwestia przestawienia sie na Task Focused Programming. Jednak moj kontekst sie szybko "brudzil".
Byly ku temu dwa powody:

1. A to w trakcie pracy nad problemem A zapragnalem na chwile wskoczyc w problem B
2. A to ktos przyszedl do mnie, zeby sie o cos spytac w kodzie

Wylaczenie aktywnego zadania powodowalo, ze wszystkie edytory byly tez zamykane. Wtedy ja szukalem tego co mi bylo potrzebne. Ewentualnie nie deaktywowalem zadania nad ktorym pracowalem i wtedy kontekst "wybogacal sie" o rzeczy z nim niezwiazane. Znalazlem na to 2 rozwiaznia. Oto one:
Rozwiazanie 1. Utworzylem sobie nowe lokalne zadanie o nazwie WTF (wiadomo). Mozna tez AnyOtherBusiness lub DevNull jak kto woli. Ilekroc ktos ma do mnie jaki biznes przelaczam sie na moje specjalne smietnikowe zadanie i szafa gra.
Rozwiazanie 2. Zauwazylem ze w widoku "Projec Explorer" kiedy zatrzymam myszke na ikonce projektu lub pakietu pojawia sie obok niej taki maly "+". Po nacisnieciu dostaje sie pelny widok jednak nie jest on dodawany do kontekstu dopukni nie otworze pliku.
Rozwiazaniem podzielilem sie z kolega obok i bardzo mu sie spodobalo.Tteraz obaj mamy zadanie WTF na naszych listach :)

1 komentarz:

  1. Ja sam dowiedziałem sie że jest coś takiego jak Kontekst w Eclipsie, gdy cos musiałem wytłumaczyć współpracownikowi i zobaczyłem, że on coś klika w nieznamym mi wcześniej widoku. Pracuję jednak bez zdalnego repozytorium.
    Co do opisywanego problemu, to mam jeszcze 3cie rozwiązanie, mianowicie deaktywuję aktualny kontekst i sprawdzam coś na szybko, co mam sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń